уторак, 14 јул 2020
×

Упозорење

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 227

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 206

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 205

У ГСП ОБАВЕЗНЕ И МАСКЕ И РУКАВИЦЕ Могућа вожња без месечне Бусплус карте, али уз радни налог и за 290 ДИНАРА НА ДАН

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

У јавном градском превозу, од 8. маја у Београду, моћи ће да се возе само запослена лица која буду имала маске и рукавице, отклонио је једну од дилема Јовица Васиљевић, градски секретар за јавни превоз.

Дакле, маска неће бити довољна, као што су тврдили поједини челници престонице, већ ће путницима обавезно током вожње бити и ношење заштитних рукавица.

– Улазак путника у возило биће могућ само на предњим вратима, док ће излазак путника бити на вратима обележеним за излаз, што ће на возилу бити обележено. Места за седење и стајање биће видно обележена у сваком возилу што ће бити и максимални дозвољени број путника у возилу – навео је Васиљевић.

Ко мора да има радни налог фирме?

Улазак ће бити дозвољен само запосленима који ће бити подељени у две групе: оне који имају персонализоване Бусплус картице за запослене, са уплаћеном допуном за текући месец, као и оне друге који могу да купе једнодневну, тродневну или петодневну карту.

Дакле, да разјаснимо оно што је мучило многе Београђане: запослени ће моћи да се возе градским превозом и ако немају персонализовану Бусплус карту (која тренутно може да се извади само преко фирме). Међутим, у том случају мораће да имају радни налог своје фирме, и то не један за месец дана, него нови за сваки дан!

 

- Запослени свој статус доказују са персонализованом А1 Бусплус картицом са уплаћеном претплатном картом за текући месец за одговарајући број зона, и у том случају не морају код себе да имају оверен радни налог. Путници који се определе за једнодневну, тродневну или петодневну карту, које ће такође бити омогућене, обавезни су да приликом уласка у возило уз валидацију карте покажу и радни налог за текући дан издат од стране послодавца - објаснио је Васиљевић.

До посла и назад за 290 динара

Е сад, долазимо и до цена карата са којима многи Београђани нису упознати. Цена једнодневне карте, колико би радник требало да издвоји да оде на посао и врати се је - 250 динара. За три дана она износи 700 динара, а за пет дана 1.000 динара.

 

Плус 40 динара колико је потребно издвојити за саму картицу.

– Допуна месечне карте као и куповина једнодневне, тродневне и петодневне карте биће омогућена на киосцима широм Београда, на око 2.000 продајних места – додао је Васиљевић.

Зашто су укинуте карте од 89 динара?

Када су ове врсте карата у превозу у питању, остаје потпуно нејасно зашто су у функцији једнодневне, тродневне или петодневне карте, које су раније махом биле намењене за туристе, а нису неперсонализоване пластичне картице које су биле омиљене међу многим Београђанима. Једини логичан разлог у овом тренутку је - зарада.

Наиме, вожња од 90 минута, са неперсонализованом картом кошта 89 динара, што значи да би запослени могао да оде до посла и назад кући за 178 динара (ако уплати 1.000 динара допуне чак добија и бонус), а у овом случају ће морати да издвоји 250 динара (не рачунајући цех за картицу)!

Скупље су варијанте и са тродневном где би цех за један дан, за одлазак и повратак износио 233,33 динара, односно петодневном где би сваки дан одласка на посао коштао 200 динара.

- Битно је још једном поновити да ће грађани у периоду прве фазе увођења јавног линијског превоза путника, на киосцима у Београду моћи да допуне само месечне карте за запослена лица или да купе једнодневну, тродневну или петодневну карту. Све остале врсте карата и допуне карата за јавни превоз неће моћи да се купе док је коришћење јавног превоза омогућено само запосленима - закључио је градски секретар за јавни превоз.

Возач може да не прими све путнике

Осим проблема са картама, теоретски, Београђани би могли да имају проблема и са (не)уласком у аутобусе, тролејбусе, трамваје. Наиме, уколико возач процени да је у аутобусу максимално дозвољени број путника", он ће имати могућност да не прима више људи.

- У случају да у возилу нема места за нове путнике (ако су сва обележена места попуњена), возачима је дозвољено да у возило не приме путника. Такође да у случају потребе и зауставе возило и обавесте надлежни оперативни-контролни центар, који ће одмах позвати комуналну милицију или полицију ради интервенције - објаснио је Васиљевић.

 

Крећу и аутобуси из Панчева за Београд

Многобројни Панчевци који раде у Београду, од сутра ће моћи до престонице да стигну захваљујући поласцима аутопревозника "Ступ Вршац". Они ће ка Београду кретати у 6.26, 6.44, 7.11, 8.41, 10.18 (до Новог Сада), 11.41, 12.41, 14.41 и 16.11.

Поласци на релацији Београд - Панчево су у 6.30, 9.00, 11.30, 13.00, 14.30, 15.40, 16.30 и 17.00, преноси портал 013инфо.

АТП Панчево је раније најавио да ће своје поласке на линији Панчево - Београд обновити 8. маја.

Блиц

Најчитаније